Nieruchomości niezamieszkałe
Nieruchomości niezamieszkałe objęte systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, między innymi takie jak: hotele, pensjonaty, internaty, obiekty handlowe, zakłady rzemieślnicze, magazyny, hurtownie, restauracje, punkty gastronomiczne, przychodnie, szkoły, przedszkola, urzędy oraz pozostałe nieruchomości, na terenie których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
System nie obejmuje: domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, ulic, placów, cmentarzy, ogólnodostępnych terenów zielonych oraz ogrodów działkowych. Właściciele tych nieruchomości zobowiązani są do zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych bezpośrednio z firmą świadczącą takie usługi.
Właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy może w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości złożyć burmistrzowi pisemne oświadczenie o wyłączeniu z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. W oświadczeniu właściciel wskazuje przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę na odbieranie odpadów komunalnych (wszystkich frakcji: papier, tworzywa sztuczne i metal, szkło, bioodpady) oraz dołącza kopię tej umowy wraz z dowodami uiszczenia opłat za usługi.
Właściciel nieruchomości może złożyć odwołanie ww. oświadczenia, ale zarówno oświadczenie jak i odwołanie oświadczenia będą skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
Termin obowiązywania umowy na odbieranie odpadów komunalnych:
01.01.2022 – 28.02.2023
Ustalenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – metody oraz stawki
1. W przypadku nieruchomości takich jak: hotele, pensjonaty, domy opieki, internaty oraz inne o podobnej funkcji opłata stanowi:
iloczyn zużytej wody z danej nieruchomości oraz stawki opłaty
- średniomiesięczne zużycie wody z poprzedniego roku kalendarzowego - stawka = 11,00 zł / m3
Do określenia ilości zużytej wody przyjmuje się 3m3/miesiąc/miejsce noclegowe w przypadku:
-nowych nieruchomości (przez okres do zakończenia pierwszego pełnego roku kalendarzowego), braku opomiarowania zużycia wody, gdy woda dostarczana jest z własnych studni,
- nabycia własności nieruchomości lub nabycia prawa do władania nieruchomością, podłączenia do sieci wodociągowej.
Dopuszcza się możliwość odliczenia od zużycia wody na głównym wodomierzu z danej nieruchomości ilości wody, do zużycia której doszło w następstwie awarii instalacji wodno-kanalizacyjnej, gdy zostaną jednocześnie spełnione dwa warunki:
- awaria instalacji wodno-kanalizacyjnej zostanie zgłoszona, udokumentowana przez właściciela nieruchomości i potwierdzona przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Darłowie,
- właściciel nieruchomości złoży wniosek z udokumentowaną awarią do burmistrza z prośbą o uwzględnienie awarii.
Do ilości zużytej wody dla obliczenia wysokości opłaty nie wlicza się:
- ilości bezpowrotnie zużytej wody, tj. takiej, z której nie powstają ścieki; przy czym ilość wody zużytej bezpowrotnie ustalana jest na podstawie dodatkowego zainstalowanego i legalizowanego wodomierza a właściciel nieruchomości ma zawartą pisemną umowę na dostawę wody bezpowrotnie zużytej,
- ilości zużytej wody wykorzystanej na potrzeby napełnienia basenu kąpielowego znajdującego się na tej nieruchomości, przy czym ilość wody ustalana jest na podstawie dodatkowego zainstalowanego i legalizowanego wodomierza a właściciel nieruchomości ma zawartą pisemną umowę na dostawę wody.
2. W przypadku pozostałych nieruchomości, innych niż określone w pkt 1, np.: lokali gastronomicznych, punktów handlowych, zakładów usługowych, magazynów, biur, gabinetów, szkół, przedszkoli opłata stanowi:
iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników i/lub worków, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, częstotliwości odbioru oraz stawki opłaty
pojemność |
Cena za odbiór |
60 l |
12,45 zł |
120 l |
24,90 zł |
240 l |
49,80 zł |
1100 l |
228,00 zł |
CZĘSTOTLIWOŚĆ |
||||
Nieruchomość |
zmieszane |
segregacja |
||
okres |
I - VI |
VII - VIII |
I - VI |
VII - VIII |
IX - XII |
IX - XII |
|||
gastronomia |
1 x w tygodniu |
1 x w tyg. |
1 x na 2 tygodnie |
1 x w tyg. |
hotelarstwo |
||||
inne |
1 x w tygodniu lub 1 x na 2 tygodnie |
1 x na 2 tygodnie lub 1 x w miesiącu |
Termin płatności, nr konta
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać: za styczeń z dołu – do 15-go lutego, za luty z góry– do 15-go lutego oraz w pozostałych miesiącach z góry do 15-go dnia każdego miesiąca.
Opłatę uiszcza się na indywidulany nr konta bankowego (znajdujący się na Informacji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi) lub w kasie Urzędu Miejskiego w Darłowie.
UWAGA!!!
Jeżeli właściciel nieruchomości nie dopełnił obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny ustala się podwyższoną stawkę w wysokości dwukrotnie wyższej niż stawka podstawowa.